Sötét(ZÁR)KAmra
Sep 18
mikor nem hagytam hogy ő az legyen ami h
ogy magává legyen megszegtem egy íratlan
mit is tollam az éjszakába mártom a Naph
egyen volt az a ház a Vérhalom tér szögl
etén előtte fák rózsaszín virága geszten
yére emlékeztetett de nem gesztenyefák v
oltak a lejtős úton fölfelé a házig kere
k csatornanyílászárók alól kihallatszott
a vízbugyogás “forrás” “szökőkút” “tenge
r” bármi lehetett e zaj oka végig a mere
dek ……..utcán “tiszta” hang volt “havas
harangocska”-hang a fülem felkiáltott sz
ép! gyönyörű! így mentem tovább a süpped
ékeny házak alagsora mentén amiknek abla
kán kikandikált néhány kiváncsiskodó mag
aslatra értem öt-hat perc alatt a Mártír
ok útja lapályáról ahol mozi espresso gy
ógyszertár közért sorakozik a közért neo
világítása mellesleg nem a legeszményib
b csak annyi látszott belőle CSE GE Che
Gue azóta már biztosan megjavították a
járda esőt verítékezett mikor fölkaptatt
unk együtt a másik útvonalon a Zöldfa ve
ndégló felől egyébként tévedtem előbb CS
E..GE-t itt olvashattam szemben az emele
ti bárhelyiség ablakaival 1974ben vagy 7
5ben errefelé valahol egy schönbrunni-sá
rga templomnak kell lennie vagy talán az
t mégis a Fő utcán láttam nyolc évvel ké
sőbb a filozófiatanárom társaságában útb
an a Batthyány téri metró felé kétoldalt
balkonok buddhaköldökén légtornász
leanderek csalóka kötéltánc
ki(-be)lengésük amplitu
dóján emlék »te ki
szüntelen felém jössz«
***
open field vetített napfény eight years ago lampionünnep
elektronikus (f)agy Rákoskeresztúr 85 karácsonyán a Dózsa
MŰ-VELŐ-Dési HÁZ mozijában a Déryné hol vagy? c. filmet játszották
10 forintos alapon előtte Soós Imréről egy kisfilmet aminek elblic-
celése a kevésszámú úri közönség által majdhogynem p.howard-eszkö-
zökkel finoman szólva megakadályoztatott de ezt most hagyjuk
CSAPÓ: jelenet indíts:
kilép valaki az ajtón messziről bárki lehet amint azonban tétován
felémfordul a sötétből magamra ismerek tehát kilép a hófúvásba szét-
néz az utcai lámpák fénykörében pelyhek rajzanak egyenletes léptek-
kel a buszmegálló felé indul arca nyirkos a széltől archív fotó egy
nwmswjtwtt katasztrófa-előttről jégkockaperc a mérgezett jövőben ki-
halt játszótér jobbkéz felé a játszóterek később mind gyakrabban visz-
sza-visszatérnek vagy már ez a kép is egyike volna ama kényszerismét-
lődéseknek akkor viszont STOP itt vége
(‘alig derengő szénanátha mellett a principális úr’
alig derengő ez azért tetszik
a principális úr Janus Pannonius
Mátyás udvarában kegyvesztettsége után
jóllehet A NAGY MAGYAR TÖRTÉNELMI KI-TEKINTÉSTŐL el-
tekintek ilyenformán részvéte(l)t nem
al→ál→áll→alva→állva tudniillik v-á-l-l-a-l-v-a
mindazon honfibúban mely a törzsökös-magyar
költészet férfiúi nagyformátumáról petyhüdten
csüng alá jöjjön inkább a “kis beszéd”
.a.izmus .a.i.a.izmus …á.i.izmus .o..u.izmus
.a..izmus-.e.i.izmus-.á.á.izmus ellen(szel)ében
hej bátor vitorla hej-hej!
nyílt vizekre ki!)
Megismertem az albérletek magányát
és a pályaudvarok csöndjét. JAHKOHONC
diktálja Gulácsy Lajos ‘középmérvű ideg-
beteg’ meseszótárának utolsó szavát 1984
június elsején a Kassai téren mikor a le-
kaszált fű szagától könnybelábad a szemem.
Lábam elé figyelek: könnydioptrián át ki-
csinek tűnök, a föld közel. Panofix fűtakaró.
“Papagájjal a kezedben benéltél csak a szo-
bába – tudtam hogy ezt a képet nem fogom el-
felejteni – olyan voltál mint egy Hamlet:
áradt a képből valami megfoghatatlan szomo-
rúság.” ‘fülbelövés olcsón’ a NAGYMÉRETŰ
FŰZŐK MELLTARTÓK GYÓGYBETÉTEK és IPARI
GYÉMÁNTSZERSZÁM ÜZLET elfogódott társa-
ságában. Pálcavigyorú gyötretés. Mert
ugyan ki tudja róla hogy “fekete lován
ezüst köpenyben vágtat a tűzbe”? ugyan
ki? Csilló évezredek /////TÁN /\ CISK /\ OLA\\\\\ szent kapualj-hármasegység alatt MECKI
& SHIV@ id Y i.g.w. ki itt belépsz a
Calvin téri parkolóhely kénsárga tűzfa-
láról leszállva használd a lábtörlőt e-
lőbb édes öregem. ‘MEGFOGHATATLAN’ , igen.
Mondhatnám úgy is: SZEKUTABUNKI, nemde
beato Lodovico? Szellemed őrület megTEST-
(VÉR)esít »miközben formát adsz rohanó másod-
nak NEKEMAKŐNEK«
mikor nem hagytam hogy ő
feledéseINK A totem
hogy
pihen/tetőn pihen
megszegett egy
/tetem homlokdudorom
íratlan szabályt
(semmire)látószögén
tour de france múlt
te ki szüntelen felém jössz
kikarikÁZOL a bűbájos esőbe
hogy formát adj rohanó másodnak
szellőrózsafény
NEKEMAKŐNEK
more geometrico
valahogy így mondták abban az iszonyúan rossz brazil filmben (olyasféle
címe volt mint A halál Antoniója vagy más hasonló rémség):
“a bosszúnak 2 formája van : a gyűlölet és a szeretet”
a szeretetnek – ” – – ” – : – ” – – ” – bosszú
a gyűlöletnek – ” – – ” – : a szeretet – ” – – ” –
a formának 2 gyűlölete van : – ” – – ” – – ” – ” –
– ” – – ” – szeretete van : a gűlölet – ” – – ” –
– ” – – ” – bosszúja van : – ” – – ” – szeretet
hadd fajuljon a visszafordíthatatlanig az otrombaságba hajszolt indulat
A DYktátorok agyát szeretném magam megmutatni hogy látszva látsszanak
(“a dyktáTORKODON akadnánk fiam!”) idővel a tetszés szerinti eszköz
akármilyenné bármilyenül 120 km-es AMORtizációs sebességgel per se-
cundum de hogy mit értsünk erKÖLCSÖN erre tőmondatos deFINIcióval a
válasz MEGADHATATLAN akár a SZERELMES VÉGpoézisét akarnád bizony-
gatni egy vitatott szerzőiségű Marlow-drámában holott a bizonyta-
lanság mégsem oly bizonytalan hogy ne vágyna önnönmagáról megbizo-
nyosodni! élsz még árva élek? kérdez a bizonytalanságod mindenki
helyett vazallus kétség a halál Fantomja morbus aureus
te ki szüntelen jössz felém »ó örök hallgatás«
kényszerálmon cellakémlelő
Recent Comments